Handel- og returbetingelser hos Kødboxen ApS

 

Generelle oplysninger

Kødboxen ApS
Nejsigbakken 20
9300 Sæby
CVR nr.: 42288772
Telefon: 55 22 11 46
E-mail: info@koedboxen.dk

 

Betaling

Kødboxen ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Vi tager ikke kortgebyrer.


Levering

Vi sender til hele Danmark, dog kun til brofaste øer. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.

Leveringstid 1-4 dage.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Vi sender alle vores varer afsted med Xpressen.
Afgiver du din ordre inden kl. 10 om torsdagen, vil du modtage din ordre dagen efter om fredagen, såfremt varerne er på lager. Kødboxen anvender ”Xpressen” til at varetage fragten for at sikre leveringen bliver overholdt. Leveringen vil foregå i tidsrummet 08.00 – 18.00
Hvis du skulle stå i den uheldige situation at din pakke ikke er blevet leveret, skal du kontakte vores kundeservice inden for 24 timer.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven når du handler hos os som forbruger. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget vil Kødboxen ApS dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved reklamationer skal varen sendes til:
Kødboxen ApS
Østergade 54B
9850 Hirtshals
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Reklamationsret fødevarer

Du bedes reklamere så hurtigt så muligt og helst senest 5 dage efter modtagelsen af din ordre. Dette vil lette din bevisbyrde.

 

Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop når du handler som forbruger (gælder dog ikke fødevarer)
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
– Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
– Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter at du har modtaget varen og fra vi har modtaget din meddelelse om fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen kan gives pr. mail på info@koedboxen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Vi modtager kun varer som er sendt direkte til vores lokation i Hirtshals:

Kødboxen ApS
Østergade 54B
9850 Hirtshals

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Kødboxen ApS
Østergade 54B
9850 Hirtshals

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Alkohol

Iflg. Dansk lovgivning skal personener være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,50%. For køb af alkohol under 16,50% skal personen være fyldt 16 år.
Vi forbeholder os ret til at bede om fremvisning af gyldigt billed-ID som aldersdokumentation i tvivlstilfælde.

 

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail info@koedboxen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@koedboxen.dk

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi bruger Shipmondo som vores ordrehåndteringssystem, hvorfor vi videregiver dine data til dem. Vi videregiver helt nøjagtigt dit navn, kontaktoplysninger og adresse, for at kunne håndtere din ordre.

Alt afhængig af hvilken betalingsmulighed du vælger, videregiver vi personoplysninger til QuickPay eller Anyday. Det gør vi for at kunne trække penge for din ordre, samt eventuelt tilbagefører din betaling i tilfælde af en reklamation.

Personoplysningerne registreres hos Kødboxen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på koedboxen.dk er Kødboxen ApS, som kan kontaktes på info@koedboxen.dk eller telefonnummer 55 22 11 46.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@koedboxen.dk.

 

Standardfortrydelsesformular – Download her

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21. juni 2022